FAYDALI BİLGİLER

FAYDALI BİLGİLER

Sigorta Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Sigorta Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Sigorta poliçenizi düzenleyen ofis veya işyerinin yetkili acente olduğunu mutlaka doğrulayın. ... Sigorta sözleşmeleri, yetkili acente de yaptırılmaması durumlarında size net bilgiler veremeyeceği gibi herhangi bir hasar halinde size yardımcıda olamayacaktır, buda telafisi güç sonuçlar doğuracağı gerçeğini bilmeniz gerekmektedir. Sigorta sözleşmeleri (Poliçeleri) sadece acenteden alınır, günümüzde bir çok sigorta ofisi yetkisiz ekran paylaşım kanalı ile sözleşmeleri (Poliçeleri) yapmaktadır. Sigorta poliçenizi düzenleyen kişilere doğru ve tam bilgi veriniz. ... Sigorta sözleşmeleri, sigorta ettirenin/sigortalının beyan esasına göre düzenlenmektedir. Sigorta ettiren/sigortalı, poliçenin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayacak şekilde sigorta şirketine bildirimde bulunmalıdır. Aksi takdirde, sigorta ettirenin beyanının gerçeğe aykırı veya eksik olması halinde, sigorta şirketi, sözleşmeyi daha ağır şartlarla yapabileceği gibi sigorta poliçesini de iptal etme hakkına sahiptir. Poliçenizi mutlaka okuyunuz. ... Sigorta poliçesi, sigorta ettiren/sigortalı ile sigorta şirketi arasında yapılan bir sözleşme olup, her iki tarafı da bağlayan hükümler içermektedir. Bu nedenle, tarafların yükümlülüklerinin öğrenilmesi için poliçe ve eklerinin mutlaka incelenmesi gerekmektedir. Sigorta genel şartlarını inceleyiniz. ... Sigorta genel şartları, söz konusu sigorta ile temin edilen haller ve sigorta teminatı dışında kalan haller ile sigorta şirketine ve sigorta ettirene düşen görevler gibi temel konulara ilişkin düzenlemeleri açıklayan mevzuat olup, sigorta şirketleri tarafından sigorta ettirene verilmektedir. Satın alınan ürün hakkında ayrıntılı bilgi edinilmesi, sigorta yaptırılmadan önce ya da sigorta yaptırıldığı zaman söz konusu genel şartların, ileride karşılaşılabilecek sorunları en aza indirmek amacıyla sigorta ettiren tarafından çok iyi okunması gerekmektedir. Sigorta teminatının kapsamını tam olarak inceleyiniz. ... Sigorta poliçesi tarafından sağlanan teminatların kapsamı ile sigorta ettirene sağlanan güvencelerin neler olduğu konusunda tereddüde yer vermeyecek şekilde sigorta ettiren tarafından bilgi edinilmelidir. Poliçede hangi güvencelerin olduğu, genel ve özel şartların neler olduğu gibi bilgiler okunmalıdır. Genel şartlar hakkında bilgi sahibi olarak, ilerde ortaya çıkabilecek sorunları önleyebilirsiniz. Sigorta teminatı dışında kalan durumlar öğrenilmeli, ek güvence için ne kadar ücret ödenmesi gerektiği sorulmalıdır. Sigorta poliçesinde yer alan özel şartları inceleyiniz. Sigorta şirketleri tarafından söz konusu genel şartlara ve varsa eklerine aykırı düşmemek, sigorta ettirenin aleyhine olmamak ve genel şartların teminatlarını daraltmayacak şekilde özel şartlar düzenlenmektedir. Dolayısıyla, özel şartlar hakkında sigorta ettiren tarafından bilgi sahibi olmak, ileride karşılaşılabilecek sorunları önlemek amacıyla büyük önem taşımaktadır. Sigorta poliçesi hakkında her türlü konuyu sigorta sözleşmesini düzenleyen kişilere sormaktan kaçınmayınız. Sigorta ettiren tarafından poliçe ve eklerinde yer alan tüm hükümler tamamıyla okunduğu halde, anlaşılmayan hususlar var ise, sigorta ettiren tarafından sigorta poliçesini düzenleyen kişilere sorulmalı, yeterince bilgi alınamadığı durumlarda ise, sigorta konusunda uzman kişilere danışılmalıdır. Poliçenizin prim tutarını/ücretini mutlaka ödeyiniz. Sigorta teminatı, sigorta ücretinin tamamının veya taksitle ödenmesi kararlaştırılmış ise, ilk taksidin ödenmesiyle başlamaktadır. Sigorta teminatının başlayabilmesi için sigorta şirketine poliçede belirtilen prim tutarının, mutlaka sigorta ettiren tarafından ödenmesi gerekeceğinden poliçe teslimine rağmen prim ödenmemişse sigortacının sorumluluğu başlamamaktadır. Dolayısıyla, sigorta priminin sigorta ettiren tarafından zamanında yatırılması ve makbuzun saklanması gerekmektedir. Poliçenizde muafiyet ve/veya müşterek sigorta uygulamasına dikkat ediniz. Sigorta şirketi ile sigorta ettiren, tesbit olunan bir miktara veya sigorta bedelinin belli bir yüzdesine kadar olan hasarların ya da hasarın belli bir yüzdesinin sigortacı tarafından tazmin edilmeyeceğini genel şartlara göre düzenleyebilmektedirler. Sigorta şirketi tarafından hasarın belli bir kısmının, sigorta ettirene paylaştırılmasına karşılık sigorta ettirenin ödeyeceği primden de indirim yapılmaktadır. Dolayısıyla, sigorta ettirenin hasar anında alacağı tazminat miktarını etkileyecek muafiyet ve müşterek sigorta uygulamasının avantaj ve dezavantajlarının sigorta ettiren tarafından çok iyi bilinmesi gerekmektedir.

KVKK Aydınlatma Metni

6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU UYARINCA KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK İNTERNET SİTESİ AYDINLATMA METNİ   Emax Sigorta Aracılık Hizmetleri Limited Şirketi (“Emax Sigorta”) olarak 5460 sayılı Fikir ve Sanat Mülkiyet Kanunu tahtında tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğumuz www.emaxsigorta.com.tr (Site”) vasıtasıyla, çevrimiçi ziyaretleriniz sırasında sizlerin deneyiminizi geliştirmek için çerezler, pikseller, gifler gibi bazı teknolojilerden (“çerezler”) faydalanmakta, taleplerinizi toplamak için ise kişisel verilerinizi işlemekteyiz.  İşbu Aydınlatma Metni, başta [●] uzantılı internet sitesinin (“Site”) işletilmesi sırasında Site kullanıcıları ve ziyaretçileri (“İlgili Kişi”) tarafından ziyaretler esnasında ve çerezlerin kullanımı sırasında elde edilen kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca işlenmesine ilişkin olarak veri sorumlusu olarak aydınlatma yükümlülüğümüzü yerine getirmek amacıyla hazırlanmıştır.  Emax Sigorta olarak Sitemizde kullandığımız çerezleri kullanmaktan vazgeçebilir, bunların türlerini veya fonksiyonlarını değiştirebilir veya sitemize yeni çerezler ekleyebiliriz. Dolayısıyla Aydınlatma Metni’nde yer alan hükümleri dilediğimiz zaman değiştirme hakkını saklı tutarız; bu hususta güncel çerez bilgilerine Emax Sigorta Çerez Politikası üzerinden erişebilirsiniz. 1. Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebepler İnternet sitemizi ziyaretiniz sırasında kişisel verileriniz, KVKK madde 5/2 çerçevesinde Şirketimiz’in meşru menfaatlerini yerine getirmesi ile veri sorumlusunun hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacı ve, • Şirketimiz ile iletişime geçerek teklif almanızı sağlayan ekrana gireceğiniz bilgiler ya da ileteceğiniz talepler vasıtası, ya da • Site’yi ziyaret etmeniz dolayısıyla teknik iletişim dosyaları olan çerezler aracılığı ile otomatik yollarla elektronik şekilde toplanmaktadır. Ayrıca, açık rızanız olması halinde Site üzerinden ticari elektronik iletimi gönderimi ve açık rızanıza istinaden pazarlama amacıyla çerez kullanımı vasıtasıyla işlenebilecektir. 2. İşlenen Kişisel Verileriniz Şirketimiz ile iletişime geçerek teklif almanızı sağlayan ekrana gireceğiniz bilgiler ya da ileteceğiniz talepler vasıtası ile aşağıda yer alan kişisel verileriniz işlenebilmektedir:   Kişisel Veri Kategorileri Kişisel Veriler Kimlik Bilgisi İsim, soyisim (Teklif Al talebiniz olması halinde, TCKN, Doğum Tarihi bilginiz de işlenmektedir) İletişim Bilgisi Telefon numaranız, e-posta adresi Pazarlama Bilgisi İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine istinaden gönderilen pazarlama amaçlı sms, e-posta mesajları veya çağrı merkezi tarafından yapılan aramalar ile çerez kayıtları Risk Yönetimi Bilgisi IP adresi Pazarlama Bilgisi Çerez kullanımına ilişkin açık rızanızın olması halinde, Çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve beğenileri gösteren değerlendirmeler İşitsel Veri Destek Hattı’nı 0(380) 523 39 29 - 0(542) 381 40 81 aramanız halinde, ses kaydınız işlenebilecektir.   Site’yi ziyaret etmeniz dolayısıyla teknik iletişim dosyaları olan çerezler aracılığı ile otomatik yollarla; IP adresi, lokasyon, tarayıcı türü ve versiyonu ile işletim sistemi dahil bilgisayarınız hakkında bilgiler; referans kaynak, ziyaret süresi, sayfa görüntülemeleri ve sitede gezinme yolları dahil siteyi ziyaretiniz ve kullanımınız ile ilgili bilgiler işlenebilecektir. 3. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları  Şirketimiz ile iletişime geçerek teklif almanızı sağlayan ekrana gireceğiniz bilgiler ya da ileteceğiniz talepler vasıtası talebinizi karşılayabilmek, hizmetlerine ilişkin bağlılık süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi, hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi, hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi, hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi, müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, hizmetlerin pazarlama süreçlerinin yürütülmesi, kampanya süreçlerinin yürütülmesi amaçları ile CRM’e kaydedilmek amaçları ile kişisel bilgileriniz işlenebilecektir.   Site ziyareti sırasında ise çerezler konumlandırılması gerekçesi ile yapılacak olan işleme; bize ulaştırdığınız bilgileriniz ile ürünlerimize/hizmetlerimize yönelik soru ve cevaplarınızın takibi ve gerekli yönlendirmelerin yapılması; ürün/hizmetlerimize ilişkin taleplerinizin karşılanması, bülten talebinde bulunmanız ve/veya bizimle iletişime geçmek istemeniz halinde de taleplerinizin toplanabilmesi, size yanıt verilebilmesi, ürün ve hizmetlere ilişkin tarafınıza ticari ileti gönderilebilmesi; Site’nin geliştirilmesi, Site ve koşullarındaki değişiklikler ile ilgili önemli güncellemelerin tarafınıza gönderilmesi; sizin ya da üçüncü kişilerin haklarının, güvenliklerinin, mülkiyetlerinin ve operasyonlarının korunması ve gerekli olduğu durumda Şirketimiz’in savunma hakkını kullanabilmesi veya resmi makamların taleplerine ya da iletişim konularına cevap verilmesi amacıyla işlenebilecektir. 4. Kişisel Verilerinizin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı Sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, işbu Aydınlatma Metni’nin “Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları” başlıklı bölümünde belirtilen amaç veya amaçlar doğrultusunda, KVKK’nın 8. ve 9. maddelerinde belirtilen aktarım şartları çerçevesinde (i) poliçe oluşturulması gerekçesi ile ilgili Sigorta şirketlerine, (ii) Emax Sigorta’nın bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi amacıyla depolama, arşivleme, barındırma (sunucu, hosting, program, bulut bilişim) gibi alanlarda destek aldığı üçüncü kişilere, (iii) iş özelinde iletişim yönetiminin sağlanması amacıyla hizmet aldığımız müşteri iletişim merkezi, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize, (iv) faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi amacıyla finans kuruluşları, hukuk ve benzeri alanlarda destek alınan danışmanlık firmalarına ve (v) yasal ya da düzenleyici yükümlülükleri ya da talepleri yerine getirmek için yetkili kurum ve kuruluşlara ilgili olduğu ölçüde aktarılabilmektedir. 5. İlgili Kişi Olarak Haklarınız Nelerdir? KVKK 11. maddesi uyarınca, ilgili kişilerin veri sorumlusuna başvurarak: • Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme, • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, • İşlemeyi gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, düzeltilmesi/silinmesi/yok edilmesi/anonim hale getirilmesi hallerinde düzeltme veya silme/yok etme/anonim hale getirme işlemlerinin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, • Kişisel verilerin mevzuata aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep etme hakkı mevcuttur.   Bu haklarınızın kullanımı ve talepleriniz için kimliğinizin doğrulanması şartıyla yazılı olarak bizzat emaxsigorta@hs01.kep.tr  kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da bize daha önce bildirdiğiniz ve kayıtlarımızda yer alan elektronik posta adresinizi kullanmanız suretiyle iletebilirsiniz. Başvurunuz halinde, değerlendirmelerimizin tamamı KVKK’da öngörülen ilgili hükümler doğrultusunda yapılacak olup, başvurucunun doğru kişi olduğunun teyit edilmesi amacıyla şirketimiz sizden bazı doğrulayıcı bilgiler talep edebilecektir; bu kapsamda istenebilecek bilgilerin tamamı sadece gerçek veri sahibinin kim olduğunun tespiti ve başvurunun sonuçlarının doğru kişi ile paylaşılması adına talep edilecektir. Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca başvurular Türkçe yapılmalıdır ve talebinize yazılı olarak cevap verilecek ise, on sayfaya kadar bu işlem için ücret talep edilmeyecek; on sayfayı geçen her sayfa için ise 1 Türk Lirası işlem ücreti alınabilecektir. Aydınlatma metnimiz veya kişisel verilerin korunması ile ilgili metinlerimizde değişikliklerin yaşanması halinde misalen yürürlüğe yeni giren yasal gereklilikleri yerine getirmek adına gerektiğinde değişiklikler yapılabilecektir. Böyle bir durumda işbu Aydınlatma Metni en güncel haliyle yeniden ilan edilecektir.  



YETKİLİ ACENTELİKLERİMİZ
  • Anadolu Sigorta
  • Ankara Sigorta
  • Sompo Sigorta
  • Türk Nippon Sigorta
  • Allianz
  • Ak Sigorta
  • Quick Sigorta
  • Hepiyi Sigorta
  • Neova Sigorta
  0(542)381-4082