İŞYERİ SİGORTA HASARLARI İÇİN İSTENİLEN BELGELER
Hasar bildiriminizin 7 gün 24 saat hizmet veren 0 542 381 40 82 numaralı Sigorta Müşteri İletişim Merkezimize en kısa zaman içerisinde ulaşmanız gerekmektedir.
Poliçe numarası, irtibat telefonları, adres bilgileri, hasar tarihi, hasarlanan kıymet, hasar sebebi, tahmini hasar tutarı, vb bilgilerin Hasar İhbarı esnasında bildirilmesi ekspertiz ve dosya takip işlemlerine hız kazandıracaktır.
Hasarın meydana geliş şekli ve özelliği itibarı ile izlenecek yol ve temin edilecek belgeler farklılık göstermekte olup genel olarak talep edilecek belgeler aşağıda yer almaktadır.
Hırsızlık
Hırsızlık hasarlarında bağlı bulunan Polis veya Jandarma Karakoluna müracaat ederek sigortalı mahal ve/veya kıymette meydana gelen hırsızlık hadisesinin bildirimi gerekmektedir.
Hırsızlık Hasarlarında Talep Edilecek Belgeler Aşağıda Yer Almaktadır;
- ► Görgü tespit tutanağı,
- ► İfade tutanağı,
- ► Faillerin ve çalınan malların bulunup bulunamadığına dair karakol/jandarma yazısı (1 aylık bekleme süresinin dolması gerekir),
- ► Hasarın meydana geliş şeklini anlatan beyan,
- ► Zararı anlatan tazminat talep yazısı,
- ► Tapu fotokopisi veya kira kontratı,
- ► Çalınan eşyalara ilişkin fatura suretleri (mevcut ise),
Yangın
- ► İtfaiye raporu (tasdikli örneği),
- ► Resmi makamlar nezdinde düzenlenen tutanaklar,
- ► Mevcut ise onarım faturaları,
- ► Bina hasarlarında tapu sureti veya kira sözleşmesi,
- ► Cumhuriyet Savcılığından alınan takipsizlik kararı (kasıt olup olmadığının tespiti için),
- ► Hasarlı bölümleri gösteren fotoğraflar,
- ► Zararı anlatan talep yazısı,
- ► Yangın büyümeden sigortalı imkanları ile söndürüldüğü durumlarda ayrıntılı beyan,
- ► İş yeri vergi levhası,
- ► Hasarlı malın alış faturaları,
- ► İş yerinin mali kayıtları,
- ► Hasara 3. kişi sebebiyet vermiş ise bu kişinin ad ve adresinin mümkün olduğunca belirtilmesi,
Deprem
- ► Hasarlanan mallarınızdaki (bina ve/veya ev eşyası) zararı belirten talep yazısı,
- ► Afet İşleri Müdürlüğü'nden alınan riziko konusu kıymetin hasar durumunu belirten tasdikli rapor,
- ► Onarım faturaları (mevcut ise),
- ► Tapu veya kira sözleşmesi sureti,
- ► Emlak vergi beyannamesi ve/veya yapı kullanma izin belgesi,
- ► Hasarlı bölümlerin fotoğrafları,
- ► Zorunlu deprem sigorta poliçe sureti,
Cam Kırılması
- ► Hasarın meydana geliş şeklini anlatan beyan,
- ► Zararınızı anlatan tazminat talep yazısı,
- ►Hasarlı camı gösterir fotoğraflar,
- ► Onarım faturası,
Dahili Su, Sel, Su Baskını
- ► Hasarı meydana geliş şeklini anlatan beyan,
- ► Zararı anlatan talep yazısı,
- ► Tapu fotokopisi veya kira kontratı,
- ► Hasar gören malların alış faturaları (mevcut ise),
- ► İşyeri ise tüm mali kayıtlar ve vergi levhası,
- ► Hasara 3. kişi sebebiyet vermiş ise bu kişinin ad ve adresinin mümkün olduğunca belirtilmesi,
Olayın meydana geliş şekli ve hasarın türüne göre dosyanın incelenmesi esnasında ihtiyaç duyulabilecek belgeler ayrıca istenecektir.